Sebit; Avrupa Komisyonu 8. Ar-Ge Çerçeve Programı (Horizon 2020, H2020) kapsamında gerçekleştirilen BEACONING Projesi'yle, Avrupa’nın farklı ülkeleri arasından belirlenen 13 ayrı şehirde ve Singapur’da, 2 saat süresince eş zamanlı oynanan bir oyuna öncülük etti.
Yeni nesil oyunlar, çocukları açık havaya davet ediyor!
Yaşları 12-16 aralığında değişen çocuklar; Coventry, Barselona, Madrid, Porto, Milan, Nantes, Paris, Bükreş, Bremen, Edinburgh, Varşova, Ankara, Haywards Heath ve Singapur’da aynı anda oyun oynadılar. Amacı, keşfetmenin ve öğrenmenin merkezde olduğu, eğlenceli bir kentsel oyun deneyimiyle, gençlerde çevre bilinci geliştirmek olan etkinlik başarıyla sonuçlandı.
10 Şubat 2018 tarihinde oynanan bu konum bazlı oyunun Ankara ayağı, Sebit Eğitim ve Bilgi Teknolojileri AŞ ve ODTÜ Geliştirme Vakfı Okulları iş birliğiyle, okulun yerleşkesinde gerçekleştiridi.
Sebit, eğitsel oyun deneyimini dünyayla paylaşıyor
Sebit’in, Türkiye’nin lider eğitim teknolojileri şirketi olması, ODTÜ Geliştirme Vakfı Okulları’nın ise öğrencilerin akademik başarılarının yanı sıra sosyal yönlerinin gelişimine de özen gösteren bir eğitim kurumu olması, bu iş birliğinin değerini artırdı.
Projenin yürütücüsü olarak “oyunlaşmış” öğrenme ortamları konusundaki deneyimini Avrupa’dan 14 ortakla birleştiren Sebit, H2020 tarafından desteklenen BEACONING Projesi’nde, aynı zamanda yaygınlaştırma iş paketinin liderliğini de üstlenmiş durumda. Sebit’in içinde bulunduğu konsorsiyum, 7 milyon Avro’yla, Avrupa Komisyonu’ndan bu alanda en büyük desteği almaya hak kazandı.
Oyun içinde oyun
ODTÜ GVO’nun 7. Sınıf seviyesindeki 72 öğrencisi, öğretmenlerinin ve Sebit eğitim uzmanlarının kontrolünde, takım olma ve iş birliği hâlinde problem çözme becerilerini de geliştiren bu büyük oyunun içinde yer aldılar.
Çevre temalı oyunda çocuklar, fabrikasının zehirli atıklarıyla çevreye zarar veren ve yasadışı yollardan kazanç elde eden bir oyuncak üreticisinin izini sürmek ve maskesini düşürmek için mücadele verdiler.
Coğrafi konum teknolojilerinden yararlanarak kurgulanan ortamda oyuncular, cep uygulamaları aracılığıyla kendilerine iletilen ipuçları sayesinde ilerlediler. Her adımlarında edindikleri bilgiler, bir sonraki adımlarını şekillendirdi, karşılarına yeni küçük oyunlar çıkardı. Her bir oyun bağlamsal öğrenme kuramını ve STEM odaklı, problem çözerek öğrenmeyi destekleyici bir akışta kurgulandığından, öğrencilerin bu yöndeki becerilerini kullanmalarını sağladı.
Oyun temelli eğitsel model
Teknolojik gelişmelerin fiziksel etkinliği desteklediğinin bir kanıtı olan oyunda çocuklar tüm enerjileriyle koştular, oynadılar, heyecanlandılar ve çok eğlenip çok öğrendiler. Sebit ve ODTÜ Okulları’nın desteklediği bu oyun; BEACONING (Breaking Educational Barriers with Contextualised, Pervasive and Gameful Learning) kapsamında, formal ve formal olmayan araçların, öğrenmeyi bir arada desteklemesi, fiziksel ve dijital mekanların bütünleştirilmesi anlamında çok etkili bir ilk örnek oldu.
Oyunun ardından yapılan değerlendirme toplantısında ODTÜ GVO yönetici ve öğretmenlerinin yorumları, daha önce böyle bir oyun oynatmadıkları ve farklı temalar kapsamında tekrarlamak istedikleri yönündeydi. Eğitim sisteminin genel olarak öğrencilerden tek bir doğru cevap beklediğini, oysa yaşamın öyle olmadığını, bu oyunla öğrencilerin farklı alternatifleri görüp değerlendirebildiklerini ifade ettiler.
Sebit yetkilileri ise hazine avı niteliğindeki bu oyunları bir eğitsel model olarak yaygınlaştıracaklarını, farklı okullarda yaklaşık 2 bin öğrenciyle pilot uygulamalar planladıklarını açıkladılar. Oyunun hedefine ulaşmasında emeği geçen herkese ve çocuklara izin verip, oyun sona erdikten yalnızca 5 dakika sonra yağmaya başlayan yağmura teşekkürlerini ilettiler. :)
BEACONING Projesi'nin dünyadaki yansımalarını takip etmek isterseniz, tıklayın.